کاربرد اسید سیتریک در از بین بردن جرم ها

اسید سیتریک

کاربرد اسید سیتریک در از بین جرم ها چیست؟ و چه کاربردی دارد با ما همراه باشید تا باهم شکل ظاهری آن و کاربرد های آن را در صنایع مختلف بررسی کنیم . همچنین برای تهیه و خرید اسید سیتریک با کیفیت و بهترین قیمت به صفحه فروش اسید سیتریک مراجعه کنید .

اسید سیتریک چیست؟

اسید سیتریک یک نگهدارنده بسیار مورد استفاده در صنایع غذایی و آشامیدنی است. به عنوان مثال نوشیدنی کربناته تقریبا 50 درصد از تولید آن را به خود اختصاص می دهد.

اسید سیتریک و شکل نمک آن مواد شیمیایی کالایی هستند از دیرباز به عنوان یک ماده اسیدی در ساخت نوشابه ها – به عنوان کمکی برای ته نشینی مربا ها و در صنعت های دیگر به عنوان صنعت شیرینی سازی استفاده می شده است زیرا به عنوان شناخته شده – به عنوان بی خطر طعم اسیدی و حلالیت در آب بالا شناخته می شود اسید سیتریک همچنین به عنوان یک عامل کمپلکس کننده در تصفیه فلزات به عنوان مونومر برای پلیمر های کاربردی و یا زیست تخریب پذیر و به عنوان نرم کننده آب در مواد شوینده به دلیل اسید آلی – کیلیت و خواص بافری آن استفاده می شود.

اسید سیتریک چیست؟
فروش اسید سیتریک

کاربرد اسید سیتریک در از بین بردن جرم ها چگونه است؟

روش تولید اسید سیتریک

امروزه اسید سیتریک به صورت صنعتی با تخمیر تولید می شود.

دو نوع اسید سیتریک وجود دارد:

اسید سیتریک خشک

اسید سیتریک آبدار

تفاوت این دو اسید در مش بندی یا دانه بندی و فرآوری آن ها می باشد. یعنی اسید سیتریک آبدار به صورت کریستالی و اسید سیتریک خشک به صورت پودری است. سیتریک اسید مونو هیدرات، اسید سیتریک آبداری است که از تبلور آب سرد به دست می آید و سیتریک اسید هیدراته یا آبدار، اسید سیتریک خشکی است که از تبلور آب گرم تولید می شود.  اسید سیتریک خشک بیشتر تنظیم کننده اسیدی و طعم دهنده، بوبری آروماتیک مطلوب و بهینه نگهدارنده براق کننده (روکش میوه های سردخانه ایی)

اسید سیتریک آبدار را میتوان در تمامی آبمیوه ها و مایعات استفاده نمود .

برای محافظت از لوازم خود، آنها را به طور منظم به منظور جلوگیری از جمع شدن گرد و غبار پاک کنید. اسید سیتریک مانند سرکه و آب لیمو یک اسید ملایم است که می تواند در تمیز کردن روزانه خانگی استفاده شود.
از آنجا که اسید سیتریک باکتری ها و کپک ها را می کشد، برای ضد عفونی کردن و تمیز کردن مناسب است. تمیز کردن با اسید سیتریک  در حذف ذرات صابون، لکه های آب سخت، رسوبات کلسیم، آهک و زنگ زدگی موثر است.

اسید سیتریک در محصولات تمیز کننده (مانند پاک کننده چرخ و رادیاتور)، تمیزکننده های فلزی، تمیز کننده فر، پاک کننده های ماشین ظرفشویی، پاک کننده های همه منظوره ، پاک کننده های صابون، پاک کننده های حمام ، پاک کننده های کاشی ، تمیزکننده فرش، ظروف، مواد شوینده، مواد آرایشی، خوشبو کننده هوا ، پاک کننده پنجره، پاک کننده لکه ها و غیره استفاده می شود.

این ترکیب شیمیایی کمک می کند که خاک و لکه ها از روی سطوح پاک شوند.

تا اینجا کاربرد اسید سیتریک در از بین بردن جرم ها را باهم بررسی کردیم و همچنین برای دیدن دیگر مقاله های شرکت اراز تکین مانند روش تولید اسید سیتریک و … کلیک نمایید

و همچنین برای اطلاع از قیمت اسیدهای:

اسید سیتریک خوراکی

اسید سیتریک صنعتی

اسید سیتریک خشک

اسید سیتریک آبدار

با کارشناسان شرکت آراز تکین تماس بگیرید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *