کاربرد سولفات آلومینیوم – مهم و مفید

شیمی

برای درک سولفات آلومینیوم ، لازم است کاربردهای آن را بدانید ، که شامل فوم آتش نشانی ، تصفیه فاضلاب ، تصفیه آب و تولید کاغذ است. فرآیندهای مورد استفاده برای تولید سولفات آلومینیوم شامل ترکیب اسید سولفوریک با سایر مواد مانند بوکسیت و کرایولیت است. بسته به صنعت ، به عنوان زاج یا کاغذ ساز معروف است.

سولفات آلومینیوم کریستال یا پودر سفید یا سفید رنگ است. فرار یا اشتعال پذیر نیست. وقتی با آب ترکیب شود pH کمی دارد و باعث سوختن پوست و خوردگی فلز می شود ، محلول در آب است و می تواند مولکول های آب را در خود نگه دارد. هنگامی که به آب قلیایی اضافه می شود ، هیدروکسید آلومینیوم ، Al (OH) 3 ، به عنوان رسوب ایجاد می کند. این را می توان به طور طبیعی در آتشفشان ها یا محل های دفن زباله های معدنی یافت.

موارد استفاده آن

لیست موارد استفاده از سولفات آلومینیوم بسیار طولانی است و شامل حشره کش ها برای باغ ، افزودن فله به ورق های کاغذ در تولید کاغذ و یک عامل کف کننده در کپسول های آتش نشانی است. گیاهان تصفیه آب برای حذف ناخالصی ها به سولفات آلومینیوم وابسته هستند. واکنش شیمیایی بین آن و آلودگی ها باعث می شود که آلودگی ها جامد شده و فیلتر شوند. سولفات آلومینیوم سدیم در بیکینگ پودر ، آرد خود پزی و مخلوط کیک و کلوچه یافت می شود. این در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و اهداف مختلفی را ارائه می دهد.

خطرات و هشدارها

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *