کاربرد اسید اگزالیک+مزایا و معایب+نکات ایمنی

فروش مواد شیمیایی

خوب خوب سلام عرض میکنم خدمت شما دوستان و همراهان عزیز گرامی و همیشگی صنایع شیمیایی آراز تکین،ممنونم که با ما همراه هستید تا یک موضوع جذاب با هم بررسی کنیم.
در این مقاله قرار بر این است تا با هم بررسی کنیم که کاربرد اسید اگزالیک چیست و در چه صنایعی مورد استفاده قرار می گیرد.پس برای اطلاع از کاربرد اسید اگزالیک به همراه مزایا و معایب آن و نکات ایمنی اهنگام مواجه با این اسید ، لطفا با ما همراه باشید.

تصویر بالا که می بینید سوژه امروز ما یعنی اسید اگزالیک هستش،اسید اگزالیک نوعی دی کربوکسیلیک اسید هستش که ترکیبی که به طور طبیعی در بسیاری از سبزیجات و گیاهان یافت می شود.(بله به همین سادگی و خوشمزگی:) اسید اگزالیک در حالت جامد بی رنگ و بی بو است اما بعد از اینکه تصفیه شد به شکل مادی سفید بلوری در می آید. اسید اگزالیک همچنین به مقدار کمی در محصولات پاک کننده،شوینده ها و سفید کننده ها یافت می شود.اسید اگزالیک در صورت برخورد با بافت ها،می تواند آسیب زا باشد.

ساختار شیمیایی اسید اگزالیک
فرمول شیمیایی اسید اگزالیک

کاربرد اسید اگزالیک چیست؟

  1.  اسید اگزالیک در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. اسید اگزالیک در صنایع دارو سازی مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. اسید اگزالیک در مواد شوینده مورد استفاده قرار می گیرد.
  4. اسید اگزالیک در ساخت رنگ استفاده می شود.
  5. اسید اگزالیک در شیمی لانتانید به عنوان معرف مهمی استفاده می شود.

      خوب دوستان امیدوارم که تا اینجا خسته نشده باشید و سرحال باشید،تا اینجا کار فواید اسید اگزالیک با هم بررسی اجمالی و مختصر کردیم حالا بریم از مضرات این اسید هم بگیم، با ما همراه باشید.

مضرات اسید اگزالیک چیست؟

خطر سلامتی

اسید اگزالیک یک سم قوی است،علائم سمی ناشی از این اسید می تواند :استفراغ،اسهال،اختلال شدید دستگاه گوارش،شوکه شدن،تشنج،کما و… باشد.

بخار اسید اگزالیک در صورت استشمام یا استنشاق مضر است و می تواند باعث سوزش گلو،بینی و دستگاه تنفسی شود.استنشاق گرد و غبار این اسید هم مضر است و می تواند باعث خونریزی بینی،زخم مخاط،سر درد،عصبی شدن،سرفه،کمر درد(به دلیل آسیب کلیوی) شود.

نکات ایمنی مواجه با این اسید

اسید اگزالیک به صورت خالص بسیار خطر آفرین است پس باید به دقت با آن کار کرد.برای مخلوط پودر این اسید استفاده از دستکش و عینک هنگام استفاده از این اسید ضروری است و توصیه می شود تا بخارات آن به چشم و ریه آسیبی وارد نکند.

نتیجه گیری

خب دوستان اسید اگزالیک علاوه بر فواید و منافعی که داره،مضراتی هم همراه با خودش داره،اسید اگزالیک از کاربردی ترین و مهم ترین اسید ها هستش که قسمتی از مزایا و معایب این اسید در این مقاله با هم بررسی کردیم.

خوب دوستان اینم از آیا می دانید این هفته امید وارد لذت کافی از این مطلب برده باشید.

به پایان آمد این دفتر اما حکایت همچنان باقی…

برای اطلاع از کاربرد اسید اگزالیک در زنبورداری و کنترل کنه واروآ که هر ساله خسارت های فراوانی به زنبورداران متحمل میکند به مقاله کاربرد اسید اگزالیک در زنبورداری مراجعه نمایید.

همچنین برای خرید و مطلع شدن از قیمت این محصول می توانید به این صفحه خرید اسید اگزالیک مراجعه کنید.

درصد تکمیل مطلب
تکمیل شد 100%

2 thoughts on “کاربرد اسید اگزالیک+مزایا و معایب+نکات ایمنی

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *