کاربرد های سولفات مس

 

در این مطالعه ، سولفات مس با موفقیت در کاغذ صافی از طریق خیساندن و اکسید مس با موفقیت در کاغذ صافی از طریق روش درجا با استفاده از کاغذ تعبیه شده با سولفات مس به عنوان ماده اولیه جاسازی شد. با استفاده از تجزیه و تحلیل رنگ ، کاغذ فیلتر آغشته به محلول سولفات مس تغییر رنگ از سفید به آبی مشاهده کرد که نشان دهنده وجود نمک های سولفات مس جاسازی شده است. علاوه بر این ، با خیساندن این کاغذ صافی با محلول هیدروکسید سدیم ، رنگ از آبی به قهوه ای تغییر کرد ، که نشان دهنده وجود اکسید مس است. طیف سنجی پراش اشعه ایکس (XRD) نتایج مشاهده شده از تجزیه و تحلیل رنگ را تأیید می کند. میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) و طیف سنجی اشعه ایکس پراکندگی الکترونی (EDX) به ترتیب برای تعیین مورفولوژی سطح و ترکیب عنصری نمونه ها استفاده شد. ویژگی ضد میکروبی کاغذ صافی با ذرات مبتنی بر مس در برابر باکتریهای گرم منفی (اشریشیا کولی) و باکتریهای گرم مثبت (استافیلوکوکوس اورئوس) و دو گونه قارچ (کاندیدا آلبیکنس و آسپرژیلوس نیجر) با استفاده از روش انتشار دیسک آزمایش شد. واکنش کاغذ فیلتر سولفات مس در برابر E. coli شدید تشخیص داده شد ، در حالی که در برابر S. aureus متوسط ​​بود. واکنش پذیری نمونه ها در برابر دو قارچ خفیف بود و دارای منطقه مهار نسبتاً کوچکی بود. برای کاغذهای حاوی اکسید مس ، واکنش کاغذ به هر دو باکتری متوسط ​​بود ، در حالی که هیچ واکنشی نسبت به C. albicans نشان نمی دهد و فقط یک واکنش خفیف به A. niger نشان می دهد. پس از 60 دقیقه تماس با اشرشیاکلی ، هر دو کاغذ صافی مس و سولفات مس جاسازی شده و اکسید مس میزان واحد تشکیل مستعمرات را به بیش از 99.9 reduced کاهش داد.

نمک های معدنی

6.6.5 سولفات مس CuSO4 · 5H2O
اطلاعات کلی
سولفات مس به طور گسترده به عنوان قارچ کش ، به تنهایی یا همراه با سایر قارچ کش ها (منب ، زینب) ، برای درمان باغ ها و تاکستان ها استفاده می شود. به عنوان محلول در حدود 1 spr پاشیده می شود و اگر با هواپیما پخش شود ، در محلول های بسیار غلیظ تری پاشیده می شود.

عمل بر روی آلومینیوم
مانند تمام نمک های مس ، محلول های سولفات مس حتی در غلظت های بسیار کم نسبت به آلومینیوم بسیار تهاجمی هستند: خوردگی حفره ای روی آلومینیوم با غلظت مس حدود 0.5 گرم در لیتر شروع می شود. در محلولهای 1 sul سولفات مس ، حمله حفره عمومی شده و مربوط به کاهش ضخامت به ترتیب 0.5 میلی متر در سال است. بنابراین ، از تجهیزات آلومینیومی برای ذخیره ، حمل یا پخش این محصول نمی توان استفاده کرد.

الکترودهای سولفات مس (Cu/CuSO4) مرجع مورد علاقه برای کنترل خوردگی خط لوله هستند زیرا بسیار پایدار و مقاوم برای استفاده در میدان هستند (شکل 1.6). بیشتر معیارهای استاندارد CP برای کمک به تعیین CP مناسب به طور مستقیم به Cu/CuSO2 مرتبط است. Cu/CuSO2 به طور سنتی در خاکها و آبهای شیرین استفاده می شود. استفاده در محیط های کلرید و سایر آلودگی ها می تواند باعث شود که پتانسیل Cu/CuSO2 پایدار نباشد و نتایج مورد انتظار را ارائه دهد.

ابزارها
خوردن سولفات مس (تصادفی یا عمدی) یک نوع مسمومیت نادر است که معمولاً به شبه قاره هند محدود می شود. اگرچه نرخ ها رو به کاهش است ، اما ضروری است که پزشکان از عوارض کشنده و استراتژی های مدیریت آن آگاه باشند. عوارض اصلی خوردن سولفات مس شامل همولیز داخل عروقی ، متائوگلوبینمی ، آسیب حاد کلیه و رابدومیولیز است. دوز کشنده می تواند به اندازه 10 گرم باشد. ما عوارض مسمومیت حاد با سولفات مس را با نمونه هایی از دو مورد مورد بررسی قرار داده ایم. ما همچنین اقدامات لازم برای پیشگیری از چنین رویدادهایی را توصیه می کنیم.

معرفی

سولفات مس یک ماده شیمیایی به راحتی در سریلانکا است که بدون نسخه فروخته می شود. معمولاً به عنوان آفت کش ، در صنعت چرم و همچنین در ساخت چسب خانگی استفاده می شود. سوزاندن سولفات مس در خانه ها و مغازه ها (به عنوان جذابیت خوش شانس و برای فعالیت های مذهبی) یک عمل معمول در میان بودایی ها و هندوها است. رنگ آبی دریایی شکل هیدراته بلورهای سولفات مس برای کودکان جذاب است و دلیلی برای مسمومیت سهوی است. با این حال ، بسیاری از پذیرش های ناشی از مسمومیت با سولفات مس در داروهای بزرگسالان ، خودآزاری عمدی است. خوردن مقادیر قابل توجهی مس خطر نارسایی و مرگ چند اندام را به همراه دارد [1]. متأسفانه ، بسیاری از پزشکان با عوارض و مدیریت این نوع مسمومیت غیرمعمول که به ندرت تبدیل شده است ، آشنایی ندارند. ما تجربیات خود را در زمینه درمان دو چنین بیمار به اشتراک می گذاریم و در مورد تظاهرات بالینی ، مسائل مدیریتی و پیشنهادات پیشگیری بحث می کنیم.

یک مرد 26 ساله پس از مصرف تقریبا 30 گرم سولفات مس 48 ساعت قبل از بستری شدن بستری شد. وی ابتدا در بیمارستان محلی به مدت 2 روز تحت درمان با پنی سیلامین (500 میلی گرم 6 ساعته) و درمان علامتی قرار داشت. در هنگام بستری ، وی از درد هیپوکندری راست ، استفراغ ، هماتمزیس و ملانا شکایت کرد. هیچ تظاهرات خونریزی دیگری وجود نداشت. خروجی ادرار او کاهش یافته بود و مشخص شد که رنگ آن تیره است. او از تنگی نفس در حالت استراحت یا هنگام تمرین شکایت نکرد.

روش تهیه سولفات مس

خوردن بیش از 1 گرم سولفات مس منجر به بروز علائم مسمومیت می شود [2]. با این حال ، این فقط یک آستانه خشن برای سمیت است و به عوامل فردی بستگی دارد. مرگ و میر در موارد مسمومیت شدید زیاد است و دوز کشنده سولفات مس بلعیده بین 10-20 گرم است [3].

تظاهرات بالینی مسمومیت با سولفات مس عبارتند از: گاستروپاتی فرسایشی ، همولیز داخل عروقی ، متائوگلوبینمی ، هپاتیت ، آسیب حاد کلیه و رابدومیولیز. آریتمی و تشنج نیز احتمالاً ثانویه به درگیری سیستم ارگانهای دیگر گزارش شده است [1،4].

تظاهرات شایع گوارشی مسمومیت با مس عمدتا به دلیل آسیب خوردگی است. هماتمزیس و ملانا با مصرف بیش از حد شدید احتمالاً به دلیل خونریزی ناشی از آسیب مخاط مشاهده می شوند. کبد در اوایل مسمومیت با مس آسیب می بیند زیرا اکثر مس جذب شده پس از خارج شدن از گردش خون در کبد رسوب می کند. نارسایی حاد کبد به دنبال نکروز بافت می تواند به دلیل مسمومیت مستقیم مس رخ دهد.

کاربرد های سولفات مس

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *